Це цікаво

Вікторина «Що ми знаємо про читання?»

Розкажіть дітям, що успішне навчання неможливе без регулярного та вдумливого читання. Читати не тільки корисно для особистого розвитку, це ще й цікаво, адже так ми розвиваємо фантазію та уяву. Запропонуйте учням відповісти на запитання:
  • Чи вмієте ви читати?
  • Що ми можемо читати?
  • Що таке книга?
  • Чим книга відрізняється від газети?
  • Які книги ви знаєте?
  • Як називають людину, що створює книгу?
  • Чим за значенням різняться слова «читати» та «розуміти»?

Бесіда «Хто-хто у книзі живе?»

Поговоріть із першачками про книги. Попросіть їх розказати усе, що вони про них знають. Після цього запропонуйте дітям уявити, що книга – це своєрідний будиночок, у якому живуть різні твори. Для прикладу скажіть, що у книзі можуть жити казки, вірші, загадки, прислів’я тощо (перелік літературних творів оберіть самостійно). Підготуйте по одному такому твору та прочитайте їх дітям. Після цього запропонуйте учням висловити свої враження щодо почутого, спробувати пояснити різницю між ними та назвати відомі їм твори.

Вправа «Слухаємо уважно»

Насамперед розкажіть дітям, що їм потрібно вчитися уважно слухати, щоб розуміти та запам’ятовувати інформацію. Варто пояснити різницю між поняттями «слухати» і «чути». Після цього запропонуйте комусь із учнів (хто уже вміє читати) прочитати невеличкий твір (наприклад, вірш). Інші діти мають уважно слухати.
Ніч у лісіСплять пташата на осиці,
Сплять зайчата під пеньком.
Сплять ведмеді та лисиці,
Їжачок спить під листком.
Тихо в лісі. «Люлі-люлі», –
По стежині ходить ніч.
Темно в лісі, всі поснули,
Лиш не спить сова і сич:
До світанку не заснуть –
Сон у лісі стережуть.
(А. Камінчук)
Запитайте у дітей:
  • Як називається твір, який ви слухали?
  • Про що розповідає цей вірш?
  • Назвіть головних героїв твору.
  • Де відбуваються події?
  • Чому нас може навчити почуте?
  • Скільки назв тварин ви почули у вірші?

  • Пісня про книжку
  • До вашої уваги короткий музичний мультфільм, який навчає правильно поводитись із книгами. Ролик допоможе навчити дітлахів дбайливо використовувати друковані матеріали.
  • Запитання до дітей:
    • Що нового ви дізналися після перегляду мультфільму?
    • Як не варто поводитися з книгами?
    • Чи погоджуєтеся ви з тим, що книжка допомагає нам досягати порозуміння (на прикладі мишки і котика)?

Немає коментарів:

Дописати коментар